You are using an outdated browser, we highly recommend that you use a modern browser (Chrome, Firefox, Edge etc.) to get the full experience of this website.

Vid en snabb första anblick ser Bryte Carwash ut som vilken biltvätt som helst, men det tar inte många sekunder innan de uppenbara skillnaderna träder fram. Den arkitektritade tvätten använder solceller för att värma uppsamlat regnvatten – och när bilen är skinande ren kan upp till 95% av tvättvattnet återanvändas, genom deras eget biologiska reningsverk.

— Jag ville ha en helt svart, helglasad port. Svart ram, svarta lister och svart karm. Det blev så snyggt! EAB var de enda som kunde leverera den porten jag ville ha, så då blev valet enkelt, säger David Vojnovic, ägare till Bryte Carwash.

Bryte använder en marknadsledande teknologi för att ge en ren och pålitlig tvätt. Avancerade fotoceller läser av bilens konturer för den perfekta rengöringen även vid de mest svåråtkomliga utrymmena. Med hjälp av hallens skyltigenkänning och maskindrivna portar från EAB kan den registrerade kunden bara köra rakt in, så startar tvätten det förvalda programmet.

Tvätten i Uddevalla är den första, men målen och ambitionerna är höga. Inom två år är målet att vi ska finnas på minst 10 olika orter.

Den stora utmaningen har varit att hitta bra tomter, men intresset för vår biltvätt har varit jättestort. Jag var inte nöjd med det utbudet av biltvättar som fanns, och tänkte att det är lika bra att bygga en egen för att få det precis som jag vill ha det. På den vägen är det, skrattar David.

PORTAR FÖR TUFFA MILJÖER

Portar som monteras i tvätthallar måste tåla mycket. Stommen till våra portar består av svetsade och galvade fyrkantsrör, som sedan blästras innan lackering. Detta gör dem lämpliga för tuffa miljöer, samtidigt som det ger kunden möjlighet att få porten i precis den kulör de önskar.

Till Bryte i Uddevalla har vi levererat två eldrivna vikportar, helglasade med svartlackad ram, samt fyra stycken matchande gångdörrar till elektronikutrymmet. David på Bryte hade från början en klar bild över vad de ville ha, och tillsammans arbetade vi fram en riktigt bra lösning, säger Niklas Videll, säljare på EAB.

Dela

Postat under