You are using an outdated browser, we highly recommend that you use a modern browser (Chrome, Firefox, Edge etc.) to get the full experience of this website.

Draper Tools har varit en mycket framgångsrik grossist inom hand- och elverktyg i över hundra år. Det familjeägda företaget levererar till en lojal kundbas med över 4 000 återförsäljare av verktyg både runt om i Storbritannien och internationellt. Produktsortimentet sträcker sig från enkla trädgårds- och gör-det-själv-verktyg till avancerade produkter för yrkesanvändare och fackhandel.

Under Covid-19-krisen lanserade Draper Tools en dropshipping-tjänst för att stötta sina återförsäljare när de ställde om till e-handel för att upprätthålla försäljningen under lockdown-perioderna.

Med den nya tjänsten kunde återförsäljarna göra det enklare för sig genom att låta Draper sköta orderhanteringen för produkter som såldes via deras nätbutiker.

Tjänsten blev omedelbart populär och efterfrågan har fortsatt växa till den grad att den i dag utgör en betydande del av Drapers verksamhet. Faktum är att cirka 40 % av alla beställningar som plockas på Draper Tools nationella distributionscenter i Hampshire nu går direkt hem till konsumenter som handlar verktyg online.

Maximerad lagringsyta med Radioshuttle™

Att använda ytan mer effektivt blev nyckeln till att lyckas med integrationen av Drapers B2C-verksamhet med den traditionella B2B-verksamheten i det 52 000 m2 stora distributionscentret.

Draper vände sig till sin partner Toyota Material Handling för att hitta en lösning som kunde möta kraven från både B2B- och B2C-kanalerna – på ett säkert, hållbart och effektivt sätt, utan att behöva bygga ut lagret eller genomföra andra kostsamma ombyggnationer.

Radioshuttle™ är ett djuplagringssystem utformat för att maximera användningen av lagrets golvyta och takhöjd. Systemet är mycket flexibelt och fullt skalbart – perfekt för att hantera det stora lagerutbud som Draper behöver för att serva både B2B- och B2C-kanalerna.

Läs hela caset här >>

Dela

Postat under