Det håller.® – två ord som säger mer än tusen bilder.
Det håller.® - två ord som säger mer än tusen ord
Ord som inte kan misstolkas. Som är lätta att ta till sig och förstå.
Exakt de orden du vill höra när du som kund ska göra en stor investering.
Ord som skapar trygghet när du väljer en plats att arbeta på.
Ord med avgörande betydelse.
Ord som ger ett löfte.
1996 skrevs Det håller. första gången tillsammans med EABs logotyp. Syftet var att tydligt
kommunicera det vi stod för och det vi lovade. Ett kort, koncist budskap vad du kan förvänta
dig när du gör affärer med oss. Jobbar med, eller hos oss. Efter ett frekvent användande blev
begreppet snart synonymt med EAB. Det fick ett så kallat immateriellt värde och sådana vill
man och ska man skydda på bästa tänkbara sätt. Dessa är unika för just oss.
2016 blev EAB. Det håller.® registrerat som ett varumärke.
Men vi ville mer än så. Vårt mål var att ”äga” begreppet Det håller. i de klasser som täcker vår
verksamhet, produkter och tjänster, för att ingen annan skulle kunna göra anspråk på det vi
byggt upp och skapat innehåll till.
Omöjligt, fick vi höra från PRV.
Vi gav oss inte. Våra kunder bekräftade att Det håller. var synonymt med EAB och hade så varit under många år tillbaka. En hel del korrespondens har sedan dess skett mellan EAB och PRV. Och det lönade sig. Vi fick både rätt och ett ®.
12 december 2018 blev Det håller. godkänt som registrerat varumärke för EAB.
EAB äger från och med nu begreppet Det håller.® i de klasser som omfattar den verksamhet och
de branscher vi agerar i.
Ett litet R med stor betydelse.
Det håller.®